E-Revo 1:16 VXL 4WD RTR 2.4
Produktinformation E-Revo 1:16 VXL 4WD RTR 2.4 Recension längst ner Traxxas mest efterlängtade nyhet på länge ! En 1:16 bil med samma grundkonstruktion och hållbarhet som den stora E-REVO. Fartresurser med den medföljande NiMh drivacken som de flesta 1:10 bilar och sanslösa egenskaper om du köper till en extra ack. - 48 km/t rakt ur lådan! - 80 km/t med ett extra ackpaket och en Y-sladds adapter för seriekoppling! - Permanent 4WD - Väderskyddad elektronik! - Kullagrad transmission med slirkoppling Specifikationer: Längd : 328 mm Spårvidd fram : 239 mm Spårvidd bak :239mm Vikt : 1.09 kg Höjd : 117 mm Hjulbas : 202 mm Fjädringsväg fram : 48 mm Fjädringsväg bak : 48 mm Framdäck (förlimmade) : Talon™ 2.0" Bakdäck (förlimmade) : Talon™ 2.0" Framfälgar : 2.0" Gemini™ (Svart krom) Bakfälgar : 2.0" Gemini™ (Svart krom) Fartreglage : Velineon® VXL-3m brushless fartreglage (6-12 celler NiMH / 2-3 cell Li-Po) Motor : Velineon® 380 brushless elmotor (8-varvs lindning = 4000KV) Transmission : Heavy-Duty Enväxlad Utväxling låda : 5.04:1 Total utväxling : 9.00 Differential Typ : Härdat stål, tätad Drev Pitch : 48-Pitch Chassiematerial : Gjuten Kompositnylon Monocoque Broms : Elektronisk Drivlina : Shaft-Driven 4WD Styrning : Bellcrank, Digitalt mikrostyrservo Radiosystem : Traxxas TQ2.4GHz (2-Kanals) 4-kanals mikromottagare Topphastighet : 48+km/h (80+km/h med dubbla NiMh-drivackar) Levereras komplett med laddare för NiMh-ackar och en 6-cell NiMh drivack med Traxxaskontakt. Det enda som behövs för att få modellen körklar är 8st AA batterier till sändaren. NiMh axkar som passar direkt i batteri facken. Traxxas 7,2V Drivack NiMh , Seriekabel och 2 st ackar rekommenderas LiPo-ackar för längre körtid och prestanda finns under Traxxas LiPo-batterier , Paralellkabel och 2 st ackar rekommenderas I butiken finns ett förhandsex som vi gärna demonstrerar. Demoexet har vi försett med paralellkabel och två 1400 mAh 11.1V LiPo-ackar för bästa prestanda och körtid samt Bakfälg kromad 5-ekrad 2.2" pr och ProLine RoadRage Truck -F+B par . Vidare så har vi bytt pinion till Pinion 16t 48 pitch och fyllt dämparna med Stötdämparolja 45WT i fram och Stötdämparolja 55WT i bak samt bytt till Fjädrar GTR svart (2) i bak och Fjädrar GTR tan (2) i fram. Denna setup ger bilen en bredare spårvidd, bättre kontroll och grepp och mindre tendenser att välta vid kurvtagning i högre farter. skalamassigt så stämmer denna däckstorlek bättre mot stora E-Revon och det ser betydligt fräckare ut. Däckvalet är för asfaltkörning, för offroad rekommenderas fälgar och däck från Summit 1:16 ihop me 16T pinionen. Körtiden med ackvalet ligger på c:a 40-45 min. Butiksexet re uppdaterat med ställbara linkage, alustötdämpare och cvd-drivaxlar. Hoppar du mycket så rekommenderar vi mittdiffen för att spara fram och bakdiff och drivaxlar. Kort recension: Bland det roligaste i bilväg vi kört. Bilen ger ett otroligt gediget intryck som också infrias vid körning. I orginalskick så är fjädringen i svampigaste laget (byt olja). Lösningen med snäppfäste av bottenkoppen på stötdämparna är inte den bästa, har lossat på en stötdämpare, dock så har det bara varit att fylla dämparen igen och snäppa dit igen. Bilen har körts otroligt hårt och voltat, hjulat mm och det enda som gått sönder var karossfästet i bak efter 4 rullningar och en träff med en refugkant i 80 km/h. Det känns som detta är den första bilen i denna storleksklass som verkligen håller för borstlöst utan att man behöver byta ut hela bilen med optiondelar. Kort sagt, funderar du på en rolig elbil, köp denna ! För dig som är kund hos oss och köper din Traxxasmodell hos oss så erbjuder vi en timmes gratis telefonsupport för att du på ett bra sätt skall få ut det mesta av din modell (värde 350:-) Ring hellre än att chansa !
Pris: 3695.00Kr